Fabryka-HeadShotow

Serwery Counter Strike

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

#1 2010-04-12 19:59:36

Borszcz

Administrator

Zarejestrowany: 2010-04-12
Posty: 15
Punktów :   

Tutrioal jak puszczać muzyke w CS

1.Słów wstępnych kilka... (część 1)

W tym tutorialu postaram się jasno wyłożyć sposób "puszczania" muzyki przez voicecom, w Counter-Strike'u. Całe przygotowania trwają (przy dobrym tempie) około 30 minut. Jeśli więc dysponujesz takim czasem - zapraszam do dalszej lektury.

2.Konwertowanie pliku.
Na początek musimy skonwertować naszą muzykę/muzyki, które chcemy puszczać na serwerach. Osobom, które wiedzą o co chodzi, gdy mówię "konwersja muzyki", wystarczy informacja, że nasze pliki dźwiękowe musimy doprowadzić do formatu *.wav i jakości 16 Bit (CD), 8000Hz, Mono. Jeśli wiesz, jak samodzielnie skonwertować muzykę do tego formatu - możesz przejść do następnej części tego tutorialu. Pozostali czytelnicy dowiedzą się więcej o konwersji z poniższego tekstu.

Wybieramy naszą muzykę. Może to być dowolny plik dźwiękowy w formacie: *.wav, *.mp3, *.mp2, *.mp1, *.mpa, *.mpga, *.mpg, lub *.mpx. . Gdy masz już odpowiedni dźwięk (plik muzyczny), musisz go skonwertować. Do tego celu posłuży nam program dBPowerAmp http://www.download.com/d...j=dl&tag=button Po pobraniu aplikacji, zainstaluj ją. Teraz kliknij na swoją muzykę prawym przyciskiem myszy, a pojawi się menu kontekstowe, z którego wybierz pozycję "Convert to..." . Otworzy się okienko dBPowerAmp'a, które musisz ustawić w ten sposób napisane na początku. Potem wybierasz folder docelowy (miejsce, gdzie zapiszą się skonwertowane pliki dźwiękowe) i klikasz na "Convert". W miejscu, które wskazałeś, powinien pojawić się skonwertowany plik o rozszerzeniu *.wav i żądanej jakości. Całą operację powtarzamy z każdym plikiem dźwiękowym, który chcemy puszczać na serwerze.

3.Komendy do CFG.
Aby puszczać muzykę w CS, trzeba dodać odpowiednie komendy do naszego CFG. Jeśli nie wiesz czym jest Config (CFG). Tak więc do naszego CFG dopisujemy te linijki:

alias muza "muzaon"
alias muzaon "voice_inputfromfile 1; voice_loopback 1; +voicerecord; alias muza muzaoff"
alias muzaoff "voice_inputfromfile 0; voice_loopback 0; -voicerecord; alias muza muzaon"
bind "f11" "muza"
bind "f12" "say Muza CSCenter.pl ! By Hajtowo !"

Łatwo zauważyć, że dodałem tam swoją małą "reklamę" Proszę - nie usuwajcie tego binda A jeśli ktoś na serwerze zapyta się o sposób puszczania muzyki w Counter-Strike'u - wciśnijcie F12 i Cieszcie się muzyką.

Mamy już odpowiednie komendy w CFG. Czas poznać istotę puszczania muzyki, czyli na czym to właściwie polega. O tym w następnej części tutorialu.

4.Na czym to polega
Mamy gotowe muzyczki... komendy w CFG... teraz czas odpowiedzieć na pytanie: na czym polega to całe puszczanie muzyki?

Counter-Strike ma zaimplementowany voicecomm do komunikowania się między graczami. Standardowo, uruchamiając voicecomm w CS, rozpoczynamy nagrywanie dźwięku za pomocą naszego mikrofonu. Dźwięk ten od razu ulega konwersji, a następnie jest wysyłany do serwera. Puszczanie muzyki zmienia postać rzeczy. Gdy puszczamy muzykę, dźwięk wysyłany do serwera nie jest pobierany z mikrofonu, a z pliku. Muzyka ta (plik dźwiękowy) musi być w odpowiednim formacie (stąd konieczność konwersji muzyczek) oraz musi być umieszczony w folderze cstrike (jeśli nie wiesz gdzie on się znajduje - kliknij tutaj) pod nazwą voice_input.wav

Reasumując - aby móc puszczać daną muzykę w CS, musimy skopiować ją do folderu cstrike i zmienić jej nazwę (nazwę pliku) na voice_input.wav Po tych czynnościach możemy uruchomić CSa i za pomocą przycisku F11 puszczać muzykę (zakładam, że w załadowanym configu znajdują się komendy z poprzedniej części tutoriala).

Ot, cała metoda puszczania muzyczek w Counter-Strike'u. Ale jest jeszcze jedna sprawa. Jeśli chcemy zmienić puszczaną muzykę, musimy wyjść z CSa, zmienić plik voice_input.wav na inny i znowu wejść do CSa... Z pomocą przychodzi nam HLSS (Half-Life Sound Selector), który ułatwi nam podmienianie puszczanej muzyki. Nie jest to program niezbędny do puszczania muzyki, lecz z pewnością przyda się prawdziwym maniakom O HLSS w następnej części tutoriala.

5.HLSS-Kofinguracja

Potrafisz już puszczać muzykę w CS za pomocą voicecomm'a. Teraz nauczysz się łatwo i szybko podmieniać plik voice_input bez konieczności minimalizowania CSa.

Umożliwia to program Half-Life Sound Selector http://ds.virtualis.pl/kj.../HLSS%203.0.zip Jego instalacja jest bajecznie prosta - wystarczy rozpakować ściągnięte archiwum (plik) w dowolne miejsce na dysku. Uruchamiamy program i pokazuje nam się okno aplikacji . Klikamy na "Options" i w nowym okienku wskazujemy programowi nasz folder cstrike . Jeśli nie wiesz do czego służą pozostałe opcje programu - nie ruszaj ich Teraz zatwierdzamy zmiany przyciskiem "OK".

Czas na dodanie naszych muzyczek do programu. Klikamy na zielony "plus". W otworzonym okienku wskazujemy naszą skonwertowaną muzyczkę oraz skrót , który jej przypiszemy (należy kliknąć na pole tekstowe pod napisem "Shortcut:" i wcisnąć żądaną kombinację klawiszy - skrót - na klawiaturze. Na przykład Control + F1). Dopuszczalne są kombinacje "Ctrl + X", "Alt + X" itd. Gdy dodamy w ten sposób wszystkie nasze dźwięki - zapisujemy plik "playlisty" HLSS (File -> Save As...).

Teraz klikamy na "activate" (kciuk postawiony do góry) i możemy uruchomić Counter-Strike'a. Wchodzimy na dowolny serwer i wciskamy na klawiaturze jedną z wcześniej wskazanych w HLSS kombinacji. U góry ekranu powinien pokazać się czarny pasek z ścieżką dostępu do pliku. Właśnie ten plik został w tej chwili skopiowany do katalogu cstrike pod nazwą voice_input.wav Możemy teraz za pomocą wcześniej wpisanych do CFG komend puszczać daną muzyczkę. W każdej chwili da się podmienić plik voice_input i puszczać inną muzykę bez konieczności wychodzenia z CSa. Po zakończeniu gry klikamy na przycisk "deactivate" (kciuk w dół) i możemy wyłączyć HLSS.

Offline

 

#2 2010-04-14 18:23:07

Zbyszek z Bogdańca

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2010-04-14
Posty: 1
Punktów :   

Re: Tutrioal jak puszczać muzyke w CS

dzieki

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.opowiadaniasf.pun.pl www.lamker.pun.pl www.wsap.pun.pl www.arabistyka.pun.pl www.motorybnik.pun.pl