Fabryka-HeadShotow

Serwery Counter Strike


  • Index
  •  » Poradniki
  •  » PoRaDnIk dla początkujących w cs conditon zero

#1 2010-04-14 16:32:07

Borszcz

Administrator

Zarejestrowany: 2010-04-12
Posty: 15
Punktów :   

PoRaDnIk dla początkujących w cs conditon zero

No więc postanowiłem napisać ten poradnik dla tych najmniej proNo więc zaczynam wykład xD

Na samym początku gry proponuję wam pograć trochę z botami aby poćwiczyć celność, następnie gdy wchodzimy na serwer najlepiej chodzić za jakimś dobrym kolesiem i się od niego uczyć strategi Przede wszystkim należy zabierać jak największy ekwipunek jeśli chodzi o granaty. Wydaje się że one praktycznie nic nie dają, lecz jeśli schowamy się za ścianę po ciężkim ostrzale to logiczne że drugi koleś ustawi celownik tuż przy krawędzi ściany i będzie czekał. Co zrobić? Rzucamy flasha za ścianę. Gdy wybuchnie po prostu wychylamy się i kolunio już nie żyje... No chyba że się strzelać nie umie

Teraz co nieco o Broniach.

Zadawane obrażenia.
Bardzo łatwo stwierdzić jaki dmg zadaje broń. Po prostu na dole po prawej, na prawo od wskaźnika amunicji znajduje się nabój z cyferkami. Pokazuje on jakiej dana broń amunicji używa, np. 5.56 to amunicja od m4a1, 7.62 to od kałachaPotem wystarczy tylko popatrzeć na zasięg i wtedy już mniej więcej wiemy jakie dmg zadaje brońŁatwe co?

Rifles:( nie pisze o wszystkich, tylko o tych których używam)

AK47
O tej broni chyba nie musze wiele mówić i raczej każdy wie co ona potrafiMówiąc krótko AK47 = tanie i mocne.

Gail
Mało osób używa tej broni lecz jest ona najlepsza dla tych którzy lubią kałacha ale jeszcze nie do końca potrafią go opanować. Zadaje mniejsza obrażenia (niewiele mniej) niż m4a1.

Famas
To jest dopiero giweraLepsza od m4 na dalekie dystanse w trybie Burst. Zadaje obrażenia mniej więcej takie co Gail

M4A1
No o tym to też dużo mówić nie trzebaNiestety dość małe dmg, lecz jest ona o niebo celniejsza od ak47, no i można założyć tłumik.

Scout
Mimo wszystko zajefajna broń Zadaje większe od kałacha no ale to jest snajperkaStrzał w głowę zadaje około 250hp w klate jakiejś 70.

SSG
Nie polecam tej broni. Słaba i mało celna (przynajmniej ja nie potrafie z nią przeżyć rundy) xD

AUG
Dobra broń dla początkujących, posiada zoom (mały ale jest) obrażenia podobne do tych co zadaje m4.

AWP (AWM)
No moim zdaniem najlepsza broń w grze. Początkującym nie radze jej kupować mimo iż 1 strzał z awp = 1 trup jeśli trafimy w miejsce inne od rąk i nóg...

Machine Guns:

M249
Wiele noobków kupuje tą broń mimo iż jest ona bardzo słaba. Zadaje obrażenia mniejsze od m4 a rozrzut ma większy niż ak...

Pistols:

USP
Z tym pistoletem zaczynają CT. Dość duży magazynek i całkiem niezłe dmg. Dobre dla tych co w przyszłości chcą używać deagle'a.

Deagle
O tej broni to chyba nie trzeba również mówić. Z jakichś 15m 1 strzał w glowę zabija bez względu na to czy ofiara miała helmeta.

Five-Seven
Nigdy nie kupujcie tego "czegoś" Zadaje maluteńkie dmg i jest wolny w porównaniu np. do USP któy jest o niebo tańszy.

SMG

MP5
Broń jest nawet całkiem całkiem na wielu wrogów ze względu na minimalny rozrzut.

UMP
Nie polecam. Wolna i niezbyt duże dmg

P90
Polecam gdy wrogów dużo a wąskie pomieszczenia ;p


Ewkipunek:

Shield
Boshe, nie będzcie noobkami i nie kupujcie zasranych tarcz. Na większości serwów jest wyłączona możliwość zakupu shield.

He grenade
Granat odłamkowy. Więcej chyba nie muszę pisać? xD

Smoke Grenade
Jak sama nazwa wskazuje robi dymek

FlashBang
Najprzydatniejszy granat w grze. Oślepia przeciwnika na pare sekund.

O broniach tyle.
To teraz jeszcze o rozrzucie
Recoil (rozrzut)
CS to taka gra gdzie każda broń ma swój recoil. Inny w biegu inny gdy kucamy. Najlepiej strzelać gdy stoimy lub kucamy-Wtedy możemy być pewni że większość kul trafi przeciwnika. Gdy strzelamy full auto (no że trzymamy tylko LPM) to recoil jest ogromniasty xD

Strzelanie
Skoro już doszedłem do broni i do recolilu to już napiszę jak najlepiej strzelać.
Gdy od wroga dzieli nas mniej niż 5m to najlepiej wokół niego biegać i naparzać full auto.
W reszcie przypadków najlepiej strzelać pojedynczo lub seriami po max 3 strzały.
Właśnie xD Gdy strzelamy z AWP najlepiej po strzale wcisnąć 2 razy Q. Wtedy zmieni nam na ostatnio używaną broń i spowrotem na AWP. Nie pojawi się nam znowu automatycznie luneta tak jak to się dzieje po oddaniu 1 strzału i odczekaniu chwili.

CS po polsku
Bardzo łatwy sposób aby mieć na serwie na którym tego użyjemy mieć po polsku niektóre (większość) komunikatów. Działa tylko gdy serwer ma wgranego AMX!!! Więc przywołujemy konsolę klawiszem ~ (pod esc) czyli wciskamy tzw. Tyldę. wpisujemy tam "amx_langmenu". Gdy wrócimy do gry pojawi się nam na środku na czerwono język i po lewej stronie "legendę". Wystarczy klawiszami ruchu znaleźć "Polish" i potem chyba należy wcisnąć 2.

Broń.

CT (counter-terrorist) najczęściej wybierają M4. Jest to bardzo dobry i celny karabin. Można założyć tłumnik, który co prawda obniża trochę jego celność ale strzelamy cicho. Tłumnik najlepiej zakładać gdy kampimy (zwłaszcza w ciemnych miejscach) lub gdy od wroga dzieli nas duża odległość i zamierzamy go zaskoczyć (zanim się kapnie skąd zostaje ostrzeliwany powinniśmy zdążyć go sprzątnąć). Warto dodać, iż broń ta nadaje się do strzelania w biegu ale bez tłumnika, ponieważ z tą opcją miałaby ona zbyt duży rozrzut i trudno było by trafić przeciwnika. Jeśli już zamierzamy strzelać biegnąć, strzelajmy max po 2 strzały, a najlepiej pojedyńczo, chyba ze przeciwnik jest blisko (wtedy mozemy sypać w niego ołwiem).

Terroryści = (zazwyczaj) AK (czyli kałach) = kłopoty (gdy gracz jest dobry). Kałachy mają 3 świetne zalety: są tanie, celne i posiadają dużą moc rażenia (strzały zabierają dużo HP i niestety więcej niż M4). Mają też wady: odnośnie celności; są celne ale tylko pierwsze max 3 strzały. Kałachy mają cholernie wielki rozrzut. Na dalsze odległości nie warto strzelać ciągło poniważ prócz pierwszych 2-3 kul reszta pójdzie nad głową wroga. Kałachy, jak wspominałem, mają dużą moc, dlatego są zabójcze na bliskie odległości. Najczęściej gdy spotka się M4 i AK (blisko), to AK wygrywa pojedynek ponieważ na zabicie wroga wystarczą my 3 strzały w kamizelke (2 bez). M4 potrzebuje więcej.

Teraz napisze o poradach dotyczących zwykłego grania.

Po pierwsze warto znać mapy, żeby się orientować, gdzię się jest, gdzie można iść, i co najważniejsze, gdzie moze czaić lub wyskoczyć nam zza rogu wróg.

Wyskakiwanie.

Czasami jestesmy pewni ze za rogiem jest jakiś wróg. Nasz przeciwnik kampi i nie zamierza wyjsc nam na przeciw. Co robimy? Bierzmy spluwke i wyskakujemy z za rogu o razu kucając przy lodowaniu. Lecąc staramy się namierzyc przeciwnika i juz do niego strzlać. Pytanie: po co to wszystko? Niektórzy kampujący ustwiają swój celownik zaraz koło krawędzi rogu czekając aż się z niego tylko wychylimy. Nie bede tu wielce o tym pisał ponieważ jest ten trik ogólnie znany. Wielu nie daje się na niego nabrać ale czasami potrafi pomóc. Mi pomógł.

Punkty wejścia/wyjścia.

Takimi punkami są okna, drzwi, bramy. Chciałbym tu powiedzieć nieco o drzwiach. Wiele z nich skrzypi dając info wrogowi o naszym aktualnym położeniu. Gdy przeciwnik obstawia takie drzwi najczęsciej zanim nas zobaczy juz zaczyna strzelac i mu sie udaje nas zabić. Jak temu przeciwdziałać? Dobrze jest podejść cichaczem do drzwi, szturchnąć je i natychmiast się oddalic do tyłu lub na bok za ściane. Jeśli drzwi zostaną obsypane ołowiem wiemy ze jest za nimi wróg.
Podobnie moze byc z oknami: niektóre mają szyby/ kraty. Nie mam tu jakis wielkich uwag ale trzeba równiez uwazac na obstawiających je napastników. Uniakjcie takich które pokazują nam jakis duzy obszar mapy, poniwaz nas w oknie łatwo zauwazyc.

Zmiana magazynku.

Strasznie wielu graczy popełnia następujący błąd: zauważają przeciwnika, wystrzeliwują od 3 do 6 kul zabijając go poczym automatycznie naciskąją "r" aby zmienic magazynek. W tym po momencie pojawia sie drugi koles i bezczelnie nas zastrzela (nie mamy szans). Zabijąjąc wroga pamiętaj ze za nim moze byc jeszcze jeden, trzech, czterech a nawet cały oddział, dlatego usuwając przeciwnika zawsze odczekaj chwile w ciszy poniewaz takich momentach bardzo często wyskakuje pojawia sie kolejny. Jeśli nie jestes pewien wycofaj sie w bezpieczne miejsce w wykonaj przeładowanie.

Strzelanie.

Najważniejsze są zazwyczaj te pierwsze strzały, efekt zaskoczenia i refleks. Na dalekie odległości strzelaj malutkimi seriami (2 strzały - pauza - 2 strzały - pauza) a najlepiej szybko ale pojedyńczo ("klik" "klik" "klik" klik"). Warto strzelać biegnąc jesli chcemy byc mniej narazeni na obrażenia (mamy wtedy jednak mniejszą celność). Wykorzystuj granice strzału do samego zera. Jesli przeciwnik bedąc przez nas ostrzeliwany zamierza się wycofac za róg strzelajmy równiez lekko w ściany (krawędzie) poniewaz kule moga je przebic i zabij przeciwnika. Czasami w ten sposób mozemy zabic wroga nawet go nie widząc (jesli wiemy ze tam jest). Dotyczy to nie tylko krawędzi ścian ale i także drzwi, jakiś cienkich warstw. Strzały przez ściany i inne przeszkody zadają mniej obrażeń, niż te, ktore dotrą do celu wprost. Dobrą poradą odnośnie strzelania jest także to, iż nalezy strzelać a zarazem kryć się: jestes za skrzynką, wychylasz się, zauważasz wroga oddajesz 2-3 strzały, chowasz się (teraz wiesz gdzie jest twój cel: za inna skrzynka, ścianą, oknem itp.), znowu się wychylasz, kilka strzałów i chowasz. Co ci daję daje strzelanie? Jej plus polega na tym ze wiedzac gdzie jest cel ustawiasz odpowiednio celowniki potem zaley juz tylko od twojego refleksu to czy go zabijesz.

Poruszanie i skradanie.

Kiedy biec, a kiedy iść powoli czy kucając? Nigdy nie skradaj sie przy jakiejs wiekszej rozpierduchy bo nie ma to sensu. Skradaj się gdy podejrzewasz gdzie jest przeciwnik czy kiedy podchodzisz do bomby by ją rozbroić/podłożyć. Skradanie się jest elementem wyczucia, trzeba to po prostu wiedziec. Warto zaznaczyc iż mozna wchodząc po drabinie nie hałasując (trzeba wcisnąć "Ctrl").

Ciekawostka.

Dowiedziałem się o tym niedawno.
Na mapie de_train gdy usłyszysz:
a) szczekającego psa: oznacza to, iz ktoś schował sie pod wgonem,
b) lecący samolot: ktoś znajduje się na wagonie.

Grzmoty na de_aztec
Słychać grzmot kiedy ktoś znajdzie się w jednym z tych czterech miejsc:
-w momencie przejścia przez połowę wiszącego mostu,
-podczas wyjścia przez bramę (tę, którą antyterroryści wychodzą na galerię),
-w razie wejścia/zejścia po schodach do wody,
-w chwili przejścia, któregoś z graczy przez bramę, którą terro wychodzą na galerię ze swojego respa;



Odgłosy na de_train
Na mapie usłyszysz szczekanie psów kiedy:
-ktoś znajdzie się pod wagonem,
Będziesz słyszał lecący samolot kiedy:
-gracz będzie się znajdował na wagonie;


Odgłosy na de_cbble
Podczas gry usłyszysz beczącą owcę kiedy:
-ktoś będzie szedł "matrixem",
Kiedy będziesz słyszał skrzeczące kruki to:
-ktoś podchodzi do "matrixa";

Matrix jump
Aby wykonać ten skok potrzebujesz do tego c4. Cały system opiera się na tym, że w chwili kiedy zaczynam przeładowywac broń podkakujesz i prawie równo z podskokiem zmieniasz na c4. Efekt końcowy wygląda jak skok Trinity z pierwszej części Matrixa.

Mam nadzieje że w czymś niektórym moge tu pomóc (chociaż tym początkującym).
Jeśli masz jakies własne taktyki/porady to podziel się nimi z nami.

Offline

 
  • Index
  •  » Poradniki
  •  » PoRaDnIk dla początkujących w cs conditon zero

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.reggae.pun.pl www.mojepiosenki.pun.pl www.infern0.pun.pl www.sofd63.pun.pl www.radioalfa.pun.pl